UUM Electronic Theses and Dissertation
UUM ETD | Universiti Utara Malaysian Electronic Theses and Dissertation
FAQs | Feedback | Search Tips | Sitemap

Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia

Chee, Siew Sim (2000) Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia. Masters thesis, Universiti Utara Malaysia.

[thumbnail of CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf]
Preview
Text
CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf

Download (5MB) | Preview
[thumbnail of CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf]
Preview
Text
CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf

Download (5MB) | Preview

Abstract

Pemberian perkhidmatan yang berkualiti kepada pelanggan adalah mustahak untuk berjaya dan berterusan dalam bidang perbankan yang saling bersaingan. Demi mengharungi suasana persaingan yang sengit, bank telah menumpukan usaha mereka untuk mengekalkan pelanggan utama mereka. Perkhidmatan yang berkualiti terus menjadi satu isu yang penting dalam
industri ini. Oleh kerana wang dan perkhidmatan kewangan yang lain ialah sesuatu yang tidak dapat diasingkan, bank terus berusaha untuk meningkatkan perkhidmatan yang berkualiti supaya dapat mencapai dan mengekalkan kedudukannya dalam pasaran persaingan. Kini, salah satu
cabaran yang dihadapi oleh pengurus perkhidmatan ialah cara untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti tinggi. Kepentingan dalam peningkatan perkhidmatan yang berkualiti adalah untuk menentukan kategori-kategori perkhidmatan berkualiti tertentu yang dianggap penting oleh pelanggan. Di samping itu, adalah mustahak untuk memahami keutamaan elemen-elemen perkhidmatan berkualiti tertentu yang penting
untuk kumpulan pelanggan yang berlainan. Kajian ini mengenalpasti elemen-elemen perkhidmatan bank berkualiti yang jelas dan menentukan elemen-elemen yang terpenting untuk kategori pelanggan perniagaan yang berlainan.

Item Type: Thesis (Masters)
Supervisor : UNSPECIFIED
Item ID: 142
Uncontrolled Keywords: Banking, Finance, Retail Banks, Business Customer
Subjects: H Social Sciences
Divisions: Faculty and School System > Sekolah Siswazah
Date Deposited: 18 Aug 2009 01:56
Last Modified: 07 Jun 2022 03:07
Department: Sekolah Siswazah
URI: https://etd.uum.edu.my/id/eprint/142

Actions (login required)

View Item
View Item